
Учнівське самоврядування – основа набуття сучасними школярами початкових навичок колективної управлінської діяльності незалежно від віку, оволодіння правилами колективного спілкування, культурою взаємин,засвоєння технології вироблення ухвалення і виконання рішень.
Мета самоврядування – формування і розвиток соціально активної, гуманної особистості з глибоко усвідомленою позицією, почуттям національної свідомості, відповідальності, свідомого ставлення до вирішення важливих справ шкільного життя.
Президент – Андреєва Єлизавета
Заступник президента – Фурман Юлія
Секретар – Гачковська Анна
Парламент
- Коваль Каріна – голова Центру освіти
- Хименюк Олег – голова Центру дисципліни і порядку
- Виродова Віталіна – голова Центру дозвілля
- Кужель Максим – голова Центру здоров`я і спорту
Девіз
Найсильніший той, хто має силу керувати самим собою

Функції самоврядування в школі
- Забезпечення порядку в школі, організоване чергування в школі;
- Контроль за відвідуванням школи учнями;
- Проведення загально шкільних лінійок;
- Організація дозвілля, творчих виставок, змагань;
- Організація із збереження шкільного майна, води, електроенергії, підручників.
- Організація самообслуговування в класах, контроль за дотриманням санітарно – гігієнічних вимог;
- Організація роботи з благоустрою території школи;
- Надання допомоги в організації оздоровчих таборів молодших школярів;
- Центр освіти: 2. Центр дисципліни і порядку:
Наставник: Кужель Т.В. Наставник: Довгий В.Д.
Члени Центра: Члени Центра:
Фурман К. Хименюк О.
Литвиненко С. Заріцький Н.
Бачу М. Саєцька Я.
Фурман Ю. Пеньковських К.
3. Центр дозвілля: 4. Центр здоров’я і спорту:
Наставник: Картавець С.М. Наставник: Галузинський А.В.
Члени Центра: Члени Центра:
Виродова В. Рубель О.
Карпова Д.. Литвиненко А.
Шевчук В. Кужель М.
Нижник В. Картавець Д.
Структура і завдання центрів
Центр освіти
До її складу входять учні, які досягли високих успіхів у навчанні та можуть бути своєрідними наставниками для невстигаючих.
Завдання центра:
- організація різноманітних вікторин, ігор, наукових конференцій;
- сприяння навчальному процесу;
- проведення роз’яснювальної роботи серед учнів, які навчаються на низькому та достатньому рівні;
- сприяння підвищенню рівня встигаємості школярів.
Центр дисципліни і порядку
До її складу входять учні , які є взірцем для інших в дисципліні та правовій грамотності.
Завдання центра:
- попередження правопорушень в класі;
- проведення тематичних виховних годин спілкування, диспутів, лекцій;
- попередження і регулювання взаємовідносин, конфліктів між вчителями та учнями.
Центр «Здоров’я і спорт»
До її складу входять учні, які захоплюються спортом, відвідують спортивні гуртки та секції, мають високі досягнення на цьому поприщі.
Завдання центра:
- підвищення фізичного рівня розвитку та покращення здоров’я учнів школи;
- ведення роз’яснювальної роботи проти куріння, алкоголізму, наркоманії та пропаганда здорового способу життя;
- організація і проведення спортивних змагань;
- підготовка і проведення конкурсів спортивного характеру;
- заохочення учнів до участі в цих заходах.
Центр «Дозвілля»
До складу центра входять учні, які в позаурочний час ведуть активне культурне життя (відвідують музичні школи, хореографічні колективи).
Завдання центра:
- керує проведенням культурно – масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;
- організовує оформлення школи та класних кімнат;
• несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої
частини і програму дозвілля;
• вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої
- самодіяльності, образотворчого мистецтва, проводить запис в гуртки, організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.
Графік засідань учнівського самоврядування
1. Засідання парламенту – вівторок;
2. Центр «Освіти» –понеділок;
3. Центр «Дисципліни і порядку» – середа;
4. Центр «Дозвілля» – четвер;
5. Центр «Здоров’я, спорт» – п ‘ятниця.
Повноваження шкільного парламенту
1. Приймати рішення з найважливіших питань шкільного життя.
2. Координувати роботу класів, доводити до відома класних колективів завдання роботи парламенту.
3. Піклування про молодших школярів.
4. Брати участь в організації допомоги з невстигаючими учнями.
5. Надавати допомогу одиноким людям похилого віку.
6. Організація позашкільної роботи, виховні заходи, конкурси, екскурсії.
7. Здійснення контролю за відвідування учнями уроків.
8. Контроль за чергуванням класів у школі.
9. Організація засідання парламенту.
10. Затвердження центрів парламенту. Обирання голів центрів.
11. Винесення на розгляд питань, які турбують учнів школи.
Положення про Президента школи
1. Президент є головою учнівського колективу школи.
2. Президент обирається терміном на 2 роки.
3. Президентом школи може бути учень школи віком від 14 років, є активним учасником шкільного життя, відмінником у навчанні.
4. Президент є головою учнівського парламенту.
5. Президент школи:
• виносить питання на розгляд парламенту;
• має право внести зміни щодо покращення навчання і дозвілля учнів;
- скликати чергові засідання учнівського парламенту;
• немає права передавати свої повноваження іншим особам;
• бере участь у роботі центру по захисту прав дитини;
• координує діяльність парламентських центрів;
• має право вето на рішення парламентських центрів ;
• має право вето на рішення парламенту
6. Повноваження президента припиняються в разі:
• відставки;
• неможливості виконання обов’язків за станом здоров’я;
• закінчення школи.
Присяга президента школи
Я______________________________________________ обраний(на) учнями школи Президентом школи. Заступаючи на цей великий пост, урочисто присягаю і зобов’язуюся всіма справами сприяти розвитку учнівського самоврядування, відстоювати та захищати права учнів.
Сприяти зміцненню доброзичливих, дружніх стосунків між вчителями та учнями школи.
Виконувати свої обов’язки в інтересах шкільного колективу, підносити авторитет рідної школи.
Я_____________________________учень(ця)
Народився (лася)__________________________________
За гороскопом_____________________________________
Улюблені заняття__________________________________
В майбутньому хочу обрати професію________________
Права та обов’язки лідерів учнівського самоврядування
Голова (президент):
• стежить за виконанням статуту та законів навчального закладу;
• координує і контролює роботу органу учнівського самоврядування навчального закладу;
• координує роботу парламенту;
• захищає та відстоює інтереси членів свого колективу;
• реалізує свою передвиборчу програму;
• веде пленарні засідання і підписує їх протоколи;
• сприяє членам парламентських центрів у вирішенні проблемних питань, надає їм необхідну інформацію для діяльності;
• звітує про роботу парламенту перед своїми виборцями на загальних зборах;
• вирішує інші питання, доручені парламентом та іншими членами органу самоврядування;
• виступає посередником між батьківським і педагогічним колективами та колективом школи.
Секретар:
• веде протоколи всіх засідань;
• готує необхідні матеріали та проекти документів для розгляду на засіданні;
• веде банк необхідної для діяльності комісій парламенту інформації.
Напрямки роботи центрів:
1. Центр освіти: організовує конкурси, виставки з навчальних дисциплін організовує роботу для допомоги учням, які не встигають у навчанні.
2. Центр дисципліни і порядку: веде щоденний контроль за відвідуванням учнями занять, ведення журналу відвідування;
– організація та проведення лекцій із правової культури, брейн-рингів, круглих столів «Чи знаєш ти Закон».
3. Центр «Дозвілля»: організовує проведення загально шкільних свят, вечорів, дискотек, різних конкурсів, виставок.
4. Центр «Здоров’я, спорт»: організовує проведення змагань, спортивних свят, туристичних походів, подорожей.
План роботи учнівського самоврядування
«ШКІЛЬНИЙ ПАРЛАМЕНТ»
Новонаталівської ЗОШ І – ІІ ступенів – філії. на 2020/2021 н.р.
№ п/п | Зміст роботи | Термін проведення | Хто залучається | Відповідальні | |
1 | Організація та проведення загальношкільних звітно-виборних органів | вересень | учнівський колектив | Педагог-організатор, заступник директора | |
2 | Організація роботи центрів учнівського самоврядування | вересень | члени парламенту, класні керівники | заступник директора, класні керівники, педагог-організатор | |
3 | Вибори та затвердження голів центрів учнівського самоврядування | вересень | члени парламенту, класні керівники | заступник директора , класні керівники, педагог-організатор | |
4 | Затвердження плану роботи учнівського самоврядування на 2020/2021 н.р. | вересень | члени парламенту, класні керівники | Президент, заступник директора , педагог-організатор | |
5 | Організація діяльності класних колективів | вересень | старостат | старости, президент | |
6 | Надання консультативної допомоги з предметів відстаючим дітям | протягом року | Центр освіти | Голова центру, президент | |
7 | Залучення учнів до художньої творчості, організація дозвілля учнів. Організація та проведення свят у школі | протягом року | Центр «Дозвілля» | голова центру, президент | |
8 | Випуск тематичних стіннівок, інформаційних листів, створення декорацій до свят. | протягом року | Центр «Дозвілля» | голова центру, президент | |
9 | Організація екскурсій, спортивних змагань в школі та проведення товариських зустрічей | протягом року | Центр «Здоров’я, спорт» | Голова центру, президент | |
10 | Контроль за навчальною та трудовою дисципліною учнів | протягом року | Навчальна центр, центр дисципліни і порядку, старостат | Голови центрів, президент | |
11 | Звіт про роботу голів центрів | двічі на рік | члени шкільного парламенту, голови центрів | Президент | |
12 | Звіт президента школи про проведену роботу центрів за рік | травень | Члени шкільного парламенту, Голови центрів, президент | Президент, заступник директора , педагог-організатор |
Пам’ятка керівнику комісії
- Приймай рішення на користь групи. Незалежно від твоїх функцій, ти відповідаєш за свої вчинки перед членами комісії.
- Постійно роби звіт своєї роботи.
- Давай приклад чесності, надійності і вірності.
- Прислухайся до потреб, зауважень і порад усіх членів організації.
- Завжди допомагай членам організації.
- Знай, що без підтримки членів комісії ти не досягнеш успіху.
- Працюй для успіху всієї організації, а не для особистої вигоди.
- Підбирай завдання відповідно до здібностей людини, яка повинна його виконати.
- Залучай до роботи багатьох людей.
- Ніколи не наказуй щось робити.
- Слідкуй за виконанням роботи.
- Підсумовуй виконану роботу.
- Не забувай про подяку за виконану роботу.
- Познайом членів комісії з метою завдання. Вислухай їх пропозиції.
- Роби так, щоб кожен отримав конкретне завдання.
- Не берись за все сам.
- Завжди виясни причини невиконання роботи.
Пам’ятка члену комісії
* Отримавши доручення, перш за все виясни, у чому його суть.
* Пам’ятай: одержане завдання ти повинен зрозуміло пояснити товаришам.
* Добре підготуй себе до роботи.
* Чітко усвідом свої обов’язки і права.
* Добре знай своїх товаришів: хто і на що здатний, тоді ти краще організуєш виконання своєї роботи.
* Сміливо внось свої пропозиції щодо прийняття колективного рішення.
* Не бійся, що вносиш ідеї прості, з банку ідей відберемо золоті.
* Думку викладай чітко, якщо потрібно – повтори.
* Часу не марнуй, пропозиції внось коротко і ясно.
* Не думай, що в чомусь вищий за друзів, не веди себе зверхньо.
* Все перевіряється ділом, дружбою і турботою.
* Не соромно помилятися. Соромно не вміти і не бажати виправлятися.
* Не відкладай на завтра рішення такого питання, яке можна вирішити сьогодні.
* Прийняв рішення – виконуй! Доручив іншим – довіряй! Довіряючи – перевіряй! Допомагаючи – не підміняй!