Учнівське самоврядування

Учнівське самоврядування – основа набуття сучасними школярами початкових навичок колективної управлінської діяльності незалежно від віку, оволодіння правилами колективного спілкування, культурою взаємин,засвоєння технології вироблення ухвалення і виконання рішень.

     Мета самоврядування – формування і розвиток соціально активної, гуманної особистості з  глибоко усвідомленою позицією, почуттям національної свідомості, відповідальності, свідомого ставлення до вирішення важливих справ шкільного життя.

Президент – Андреєва Єлизавета

Заступник президента Фурман Юлія

Секретар Гачковська Анна

Парламент

  1. Коваль Каріна – голова Центру освіти
  2. Хименюк Олег – голова Центру дисципліни і порядку
  3. Виродова Віталіна – голова Центру дозвілля
  4. Кужель Максим – голова Центру здоров`я і спорту

Девіз

Найсильніший той, хто має силу керувати самим собою

Функції самоврядування в школі

  1. Забезпечення порядку в школі, організоване чергування в школі;
  2. Контроль за відвідуванням школи учнями;
  3. Проведення загально шкільних лінійок;
  4. Організація дозвілля, творчих виставок, змагань;
  5. Організація із збереження шкільного майна, води, електроенергії, підручників.
  6. Організація самообслуговування в класах, контроль за дотриманням санітарно – гігієнічних вимог;
  7. Організація роботи з благоустрою території школи;
  8. Надання допомоги в організації оздоровчих таборів молодших школярів;
  1. Центр освіти:                                2. Центр дисципліни і порядку:

Наставник: Кужель Т.В.                    Наставник: Довгий В.Д.

Члени Центра:                                    Члени Центра:

         Фурман К.                                           Хименюк О.

         Литвиненко С.                                    Заріцький Н.   

         Бачу М.                                                Саєцька Я.

         Фурман Ю.                                          Пеньковських К.

           3. Центр дозвілля:                             4.  Центр здоров’я і спорту:

           Наставник: Картавець С.М.              Наставник: Галузинський А.В.

           Члени Центра:                                    Члени Центра:                                   

                    Виродова В.                                    Рубель О.

                    Карпова Д..                                     Литвиненко А.

                    Шевчук В.                                       Кужель М.

                    Нижник В.                                       Картавець Д.

Структура і завдання  центрів

Центр  освіти 

         До її складу входять учні, які досягли високих успіхів у навчанні та можуть бути своєрідними наставниками для невстигаючих.

       Завдання центра:

  • організація різноманітних вікторин, ігор, наукових конференцій;
  • сприяння навчальному процесу;
  • проведення роз’яснювальної  роботи серед учнів, які навчаються на      низькому та достатньому рівні;
  • сприяння підвищенню рівня встигаємості школярів.

 Центр дисципліни і порядку

       До її  складу  входять учні , які є взірцем для інших в дисципліні та  правовій грамотності.

       Завдання центра:

  • попередження правопорушень в класі;
  • проведення тематичних виховних годин спілкування, диспутів, лекцій;
  • попередження і регулювання взаємовідносин, конфліктів між вчителями та учнями. 

Центр «Здоров’я  і спорт»

         До її складу входять учні, які захоплюються спортом, відвідують  спортивні гуртки та секції, мають високі досягнення на цьому поприщі.

         Завдання центра:

  • підвищення фізичного рівня розвитку та покращення здоров’я учнів школи;
  • ведення роз’яснювальної  роботи проти куріння, алкоголізму, наркоманії та пропаганда здорового способу життя;
  • організація і проведення спортивних змагань;
  • підготовка і проведення конкурсів спортивного характеру;
  • заохочення учнів до участі в цих заходах.

Центр  «Дозвілля»

         До складу центра входять учні, які в позаурочний час ведуть активне культурне життя (відвідують музичні школи, хореографічні колективи).

         Завдання центра:

  • керує проведенням культурно – масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення по підготовці цих заходів;
  • організовує оформлення школи та класних кімнат;

  • несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої 

      частини і програму дозвілля;

   •  вивчає побажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої  

  • самодіяльності, образотворчого мистецтва, проводить запис в гуртки, організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.

Графік  засідань  учнівського самоврядування

1. Засідання парламенту – вівторок;

2. Центр «Освіти» –понеділок;

3. Центр «Дисципліни і порядку»  – середа;

4. Центр «Дозвілля» – четвер;

5. Центр «Здоров’я, спорт» – п ‘ятниця.

Повноваження шкільного парламенту

1. Приймати рішення з найважливіших питань шкільного життя.

2. Координувати роботу класів, доводити до відома класних  колективів завдання роботи парламенту.

3. Піклування про молодших школярів.

4. Брати участь в організації допомоги з невстигаючими учнями.

5. Надавати допомогу одиноким людям похилого віку.

6. Організація позашкільної роботи, виховні заходи, конкурси, екскурсії.

7. Здійснення контролю за відвідування учнями уроків.

8. Контроль за чергуванням класів у школі.

9. Організація засідання парламенту.

10. Затвердження центрів  парламенту. Обирання голів центрів.

11. Винесення на розгляд питань, які турбують учнів школи.

Положення про Президента школи

1. Президент є головою учнівського колективу школи.

2. Президент обирається терміном на 2 роки.

3. Президентом школи може бути учень школи віком від 14 років, є активним учасником шкільного життя, відмінником у навчанні.

4. Президент є головою учнівського парламенту.

5. Президент школи:

   •  виносить питання на розгляд парламенту;

   •  має право внести зміни щодо покращення навчання і дозвілля учнів; 

  • скликати чергові засідання учнівського парламенту;

   •  немає права передавати свої повноваження іншим особам;

   •  бере участь у роботі центру по захисту прав дитини;

   •  координує діяльність парламентських центрів;

   •  має право вето на рішення парламентських центрів ;

   •  має право вето на рішення парламенту

6. Повноваження президента припиняються в разі:

   •  відставки;

   •  неможливості виконання обов’язків за станом здоров’я;

   •  закінчення  школи.

Присяга президента школи

        Я______________________________________________ обраний(на) учнями школи Президентом школи. Заступаючи на цей великий пост, урочисто присягаю і зобов’язуюся всіма справами сприяти розвитку учнівського самоврядування, відстоювати та захищати права учнів.

       Сприяти зміцненню доброзичливих, дружніх стосунків між вчителями та учнями школи.

       Виконувати свої обов’язки в інтересах шкільного колективу, підносити авторитет рідної школи.

       Я_____________________________учень(ця)

       Народився (лася)__________________________________

       За гороскопом_____________________________________

       Улюблені заняття__________________________________

       В майбутньому хочу обрати професію________________

                      Права та обов’язки лідерів учнівського самоврядування

           Голова (президент):

• стежить за виконанням статуту та законів навчального закладу;

• координує і контролює роботу органу учнівського самоврядування навчального  закладу;

• координує роботу парламенту;

• захищає та відстоює інтереси членів свого колективу;

• реалізує свою передвиборчу програму;

• веде пленарні засідання і підписує їх протоколи;

• сприяє членам парламентських центрів у вирішенні проблемних питань, надає їм необхідну інформацію для діяльності;

• звітує про роботу парламенту перед своїми виборцями на загальних зборах;

• вирішує інші питання, доручені парламентом та іншими членами органу самоврядування;

• виступає  посередником  між  батьківським   і  педагогічним  колективами та колективом школи.

          Секретар:

• веде протоколи всіх засідань;

• готує необхідні матеріали та проекти документів для розгляду на засіданні;

• веде банк необхідної для діяльності комісій парламенту інформації.

Напрямки роботи центрів: 

1. Центр освіти: організовує конкурси, виставки з навчальних дисциплін  організовує роботу для допомоги учням, які не встигають у навчанні.

2. Центр дисципліни і порядку: веде щоденний контроль за відвідуванням    учнями занять, ведення журналу відвідування;

– організація та проведення лекцій із правової культури, брейн-рингів, круглих столів «Чи знаєш ти Закон».

3. Центр «Дозвілля»: організовує проведення загально шкільних свят, вечорів,  дискотек, різних конкурсів, виставок.

4. Центр «Здоров’я, спорт»: організовує проведення змагань, спортивних свят, туристичних походів, подорожей.

План роботи учнівського самоврядування

«ШКІЛЬНИЙ ПАРЛАМЕНТ»

Новонаталівської  ЗОШ І – ІІ ступенів – філії. на 2020/2021 н.р.

п/пЗміст роботиТермін проведенняХто залучаєтьсяВідповідальні 
1Організація та проведення загальношкільних звітно-виборних органіввересеньучнівський колективПедагог-організатор, заступник директора 
2Організація роботи центрів учнівського самоврядуваннявересеньчлени парламенту, класні керівникизаступник директора, класні керівники, педагог-організатор 
3Вибори та затвердження голів центрів учнівського самоврядуваннявересеньчлени парламенту, класні керівникизаступник директора , класні керівники, педагог-організатор 
4Затвердження плану роботи учнівського самоврядування на 2020/2021 н.р.вересеньчлени парламенту, класні  керівникиПрезидент, заступник директора , педагог-організатор 
5Організація діяльності класних колективіввересеньстаростатстарости, президент 
6Надання консультативної допомоги з предметів відстаючим дітямпротягом рокуЦентр освітиГолова центру,   президент 
7Залучення учнів до художньої творчості, організація дозвілля учнів. Організація та проведення свят у школіпротягом рокуЦентр  «Дозвілля»голова центру, президент 
8Випуск тематичних стіннівок, інформаційних листів, створення декорацій до свят.протягом рокуЦентр  «Дозвілля»голова центру, президент 
9Організація екскурсій, спортивних змагань в школі та проведення товариських зустрічейпротягом рокуЦентр «Здоров’я,  спорт»Голова центру, президент
10Контроль за навчальною та трудовою дисципліною учнівпротягом рокуНавчальна центр, центр дисципліни і порядку, старостатГолови центрів, президент
11Звіт про роботу голів центрівдвічі на рікчлени шкільного парламенту, голови центрівПрезидент
12  Звіт президента школи про проведену  роботу  центрів за рік    травеньЧлени  шкільного  парламенту, Голови  центрів, президентПрезидент, заступник директора , педагог-організатор

Пам’ятка керівнику комісії

  • Приймай рішення на користь групи. Незалежно від твоїх функцій, ти відповідаєш за свої вчинки перед членами комісії.         
  • Постійно роби звіт своєї роботи.
  • Давай приклад чесності, надійності і вірності.        
  • Прислухайся до  потреб, зауважень і порад усіх членів організації.    
  • Завжди допомагай членам організації.        
  • Знай, що без підтримки членів комісії ти не досягнеш успіху.
  • Працюй для успіху всієї організації, а не для особистої вигоди.
  • Підбирай завдання відповідно до здібностей людини, яка повинна його виконати.
  • Залучай до роботи багатьох людей.
  • Ніколи не наказуй щось робити.
  • Слідкуй за виконанням роботи.
  • Підсумовуй виконану роботу.
  • Не забувай про подяку за виконану роботу.
  • Познайом членів комісії з метою завдання. Вислухай їх пропозиції.
  • Роби так, щоб кожен отримав конкретне завдання.
  • Не берись за все сам.
  • Завжди виясни причини невиконання роботи.

Пам’ятка члену комісії

* Отримавши доручення, перш за все виясни, у чому його суть.

* Пам’ятай: одержане завдання ти повинен зрозуміло пояснити товаришам.

* Добре підготуй себе до роботи.

* Чітко усвідом свої обов’язки і права.

* Добре знай своїх товаришів: хто і на що здатний, тоді ти краще організуєш виконання своєї роботи.

* Сміливо внось свої пропозиції щодо прийняття колективного рішення.

* Не бійся, що вносиш ідеї прості, з банку ідей відберемо золоті.

* Думку викладай чітко, якщо потрібно – повтори.

* Часу не марнуй, пропозиції внось коротко і ясно.

* Не думай, що в чомусь вищий за друзів, не веди себе зверхньо.

* Все перевіряється ділом, дружбою і турботою.

* Не соромно помилятися. Соромно не вміти і не бажати виправлятися.

* Не відкладай на завтра рішення такого питання, яке можна вирішити сьогодні.

* Прийняв рішення – виконуй! Доручив іншим – довіряй! Довіряючи – перевіряй! Допомагаючи – не підміняй!